Corneliu Ștefan a abordat subiectul legat de problemele proiectului pentru DN 71!

0
8

“Reprezentanții PNL au mințit anul trecut, și o spun cu toată responsabilitatea, am spus-o și anul trecut, o spun și astăzi, când veneau în fața dâmbovițenilor și erau salvatorii județului. În 2020 au făcut și DN 71, în 2020 au salvat și COS, în 2020 au pornit și POIM, în 2020 au finanțat și peste 78 sau 80 de proiecte prin Compania Națională de Investiții, în 2020 au reabilitat și toate drumurile naționale și, o spun cu responsabilitate, nu au făcut nimic. Gargară electorală!

Noi, cei din PSD, nu ne-am permis niciodată să mergem în fața dâmbovițenilor să îi mințim și să ne folosim doar de momentele electorale pentru a promova anumite obiective majore de interes județean.

Revin la DN 71 pentru a spune adevărul și pentru a informa dâmbovițenii despre acest proiect.

În primul rând, actualul Guvern PNL a reziliat contractul de execuție, un contract care a fost semnat de Guvernul României prin Ministerul Transporturilor.

În al doilea rând, mă bucur că noul ministru al Transporturilor a preluat ideea mea și, pentru cei care au uitat, vreau să le aduc aminte, că mi-am asumat acest drum expres între Târgoviște și Tărtășești, acest drum expres pentru care, împreună cu echipa mea, am făcut un studiu de prefezabilitate la vremea respectivă, l-am trecut pe acea broșură, pe oferta mea electorală, intitulată cele 10 axe de dezvoltare, masterplanul de dezvoltare al județului Dâmbovița și acea broșură se află în fiecare casă din județul Dâmbovița.

Este drumul pe care eu l-am propus dâmbovițenilor, este un drum județean expres și, cu siguranță, îl voi promova pentru a dezvolta zona de sud a județului Dâmbovița. Dar acest drum județean nu are nicio legătură cu reabilitarea și modernizarea DN 71, un proiect început în anul 2008.

Suntem în anul 2021, când actualul Guvern a reziliat contractul de proiectare și execuție pentru acest drum. Vreau să fac un apel de la Târgoviște, direct căre ministrul Transporturilor, să nu confunde drumul județean expres cu DN 71. Drumul județean expres este un drum pe care eu l-am propus dâmbovițenilor. Mă bucur că această idee a fost îmbrățișată de actualul ministru al Transporturilor, dar nu are nicio legătură cu acest DN 71. Și dacă tot vrea să scoată la licitație DN 71, vreau să îl scoată pe tot, de la Bâldana la Sinaia, drum complet și să nu îl mai spargă pe loturi pentru că dezvoltarea județului Dâmbovița nu se oprește la Târgoviște, ci continuă până în zona montană, în stațiunea turistică Moroeni-Padina-Peștera.

Voi ave o discuție cu ministrul Transporturilor. L-am sunat personal și i-am solicitat o întrevedere, să asculte și părerea autorităților locale. Mă voi duce astăzi la Ministerul Transporturilor pentru a-i expune ministrului necesitatea continuării acestui DN 71, un drum prin care noi vom rezolva și problemele din localitațile care fac parte din acest drum, bineînțeles și orașul Răcari, iar noi, cei din CJD, să continuăm cu drumul expres Târgoviște-Tărtășești. Primul pas l-am făcut la sfârșitul anului trecut, când am adoptat o hotărâre CJD și am cerut un acord de parteneriat între CJD și Ministerul Transporturilor prin CNAIR, să ne asociem pentru centurile ocolitoare pentru centrele urbane.

Cel mai important este inelul doi de centură al Municipiului Târgoviște, dar și inelul de centură al orașului Găești, o centură ocolitoare pentru orașele Pucioasa și Fieni și, nu în ultimul rând, acest drum expres despre care face vorbire domnul ministru al Transporturilor, o centură ocolitoare pentru orașele Titu și Răcari, un drum care va dezvolta sudul județului. Nu voi renunța la această idee, dar ideea de bază este aceea de a urca pe SICAP, la licitație, proiectare și execuție pentru acest drum național DN 71 care are trei condiții foarte clare.

În primul rând, este singurul drum din România, din sibordinea Ministerului Transporturilor, care are asigurarea finanțată. Are cel mai mare punctaj pe POIM-ul de transporturilor.

Dacă noi scoatem astăzi acest drum din procedura de achiziție, nu numai județul Dâmbovița, dar și România, noi, Guvernul României vom pierde 120 de milioane de euro. În al doilea rând, acest drum este un drum matur. Are toate exproprierile făcute, are studiu de fezabilitate făcut, are toți indicatorii tehnico-economici aprobați la nivel de Guvern și, nu în ultimul rând, este cel mai important drum de dezvoltare din județul Dâmbovița.”, a declarat Corneliu Ștefan.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here